Makrotrendit maailmalla

Makrotrendit maailmalla Nykyinen palveluverkko on hyvin voimakkaasti autoilulähtöinen. Liikenne tulee tulevaisuudessa muuttumaan pois yksityisliikenteestä ja pikemminkin joukko- ja kevytliikenne perusteiseksi. Ydinpalveluiden olisi hyvä sijoittua jatkuvaksi ja helposti saavutettavaksi kokonaisuudeksi. Intuitiivinen liikkuminen pidentää aikaa jonka käyttäjä…

Lue lisää
Himoksen tulevaisuuskuvat 2035 – IV. UUSI ASUMISEN KONSEPTI

IV. UUSI ASUMISEN KONSEPTI Vetovoimatekijät: Pysyväasuminen ja vuokra-asuminen II-asunto Etätyökeskus Koulu ja päiväkotipalvelut Yhteisöllisyys Kaikki välttämättömät arjen peruspalvelut lähellä Työ – vapaa-aika balanssi Palvelut: Oppimista tukevat palvelut työtä edistävät konsulttipalvelut Peruspalvelut arjen pyörittämiseen Työ- ja…

Lue lisää
Himoksen tulevaisuuskuvat 2035 – III. TAPAHTUMAMAAILMA

III. TAPAHTUMAMAAILMA Vetovoimatekijät: Suuret kansainväliset liikunta- ja kulttuuritapahtumat Erilainen toteutusympäristö Luonnon ja kulttuurin kokeminen tapahtumien yhteydessä Palvelut: Pääpaino tapahtumapalveluissa Tuotteistetut teematapahtumat palveluineen (urheilu, musiikki, ruoka jne.) Majoitus -> viipymä tapahtumien yhteydessä kokous- ja kongressipalvelut Massoille…

Lue lisää
Himoksen tulevaisuuskuvat 2035 – II. HYVINVOINTI & VIRKISTYS PUISTO

II. HYVINVOINTI & VIRKISTYS PUISTO Vetovoimatekijät: Kiinnostus omaan terveyteen ja hyvinvointiin Puhdas luonto ja virkistysmahdollisuudet Kestävä ja ekologinen toiminta Hiljaisuus, pimeys, kylmyys ja erilaisuus Vesi ja Päijänne Kulttuuri (tarinat ja kulttuurihistoria) Ympäristötaide Saunamaailma Palvelut: Luontoon…

Lue lisää
Himoksen tulevaisuuskuvat 2035 – I. YMPÄRIVUOTINEN AKTIVITEETTI KESKUS

I. YMPÄRIVUOTINEN AKTIVITEETTI KESKUS Vetovoimatekijät: Ympärivuotisuus ja lumivarmuus Arktisuuden ja suomalaisuuden kokeminen Elämyksellisyys ja erilaisuuden kokeminen talvi/yötön yö Turvallisuus Uudet lajit Kestävä toimintamalli Palvelut: Kansainvälisesti vetovoimaisia kesä- ja talvimatkailuun liittyviä tuotteita ympäri vuoden Uusia teknologioita…

Lue lisää
Himoksen tulevaisuuskuvat 2035

Julkaisemme Himoksen mahdollisia tulevaisuuskuvia eli skenaarioita neljän julkaisun sarjana seuraavasti: I. Ympärivuotinen aktiviteettikeskus II. Hyvinvointi & virkistys puisto III. Tapahtumamaailma IV. Uusi asumisen konsepti Skenaariot ovat Himoksen matkailun vaihtoehtoisia tulevaisuuskuvia, jotka toimivat pohjana matkailutoiminnan kehittämiselle.…

Lue lisää
Visiokyselyn arvonta suoritettu!

Himos MasterPlan Visiokyselyyn vastanneiden kesken järjestetty arvonta on suoritettu. Voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Himos päivälipun voittajat ovat: Tuula Seppälä Elina Leppänen Satu Hirvikorpi-Ilmonen Riikka Pellonpää 50 € lahjakortin voitti: Hanna Korpisaari Kiitos kaikille kyselyyn vastanneille! Kirjoittaja:…

Lue lisää
Himos Master Plan visiokyselyn yhteenveto

Himoksen visiokyselyllä kerättiin marras – joulukuun välisenä aikana ideoita ja mielipiteitä alueen matkailun kehittämisen tueksi. Kyselyssä käsiteltiin mm. majoitus- ja ravintolapalveluja, aktiviteetteja ja tapahtumia sekä saavutettavuutta, liikennettä ja reittejä. Kyselyyn saatiin yli 200 vastausta ympäri…

Lue lisää