IV. UUSI ASUMISEN KONSEPTI

Vetovoimatekijät:

  • Pysyväasuminen ja vuokra-asuminen
  • II-asunto
  • Etätyökeskus
  • Koulu ja päiväkotipalvelut
  • Yhteisöllisyys
  • Kaikki välttämättömät arjen peruspalvelut lähellä
  • Työ – vapaa-aika balanssi

Palvelut:

  • Oppimista tukevat palvelut
  • työtä edistävät konsulttipalvelut
  • Peruspalvelut arjen pyörittämiseen
  • Työ- ja kokousmatkailua palvelevat ravintola- ja majoituspalvelut

Liikkuminen:

  • Helposti saavutettavissa kansallisesti ja kansainvälisesti
  • Henkilöautoriippumattomuus
  • Kattavat joukkoliikennepalvelut
  • Matkailupyöräjärjestelmä

Markkinat:

  • Pääasiassa kotimaiset asiakkaat
  • Työmatkailijat
  • Perheet
  • Elämäntavan markkinointi: konseptin positiivinen vaikutus terveyteen, stressitasoon ja elämänlaatuun

Riskit:

  • Kysynnän puute
  • Investorien puute
  • Liiketoiminnallisesti kannattavan konseptin rakentaminen

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Kuvat: Shutterstock.com

Matkailun ja maankäytön ideavaihtoehto -tilaisuuksien yhteenveto

Matkailun ja maankäytön ideavaihtoehtoihin tutustuttiin huhtikuussa järjestetyissä esittelytilaisuuksissa, joissa Himoksen yrittäjät ja kaikki Himoksen matkailun kehittämisestä kiinnostuneet pääsivät kommentoimaan laadittuja matkailun ja maankäytön ideavaihtoehtoja. Seuraavassa yhteenvedossa on tiiviisti esitetty päivän aikana käytyjen keskustelujen tuloksia: 1A.…

Lue lisää

Himos Master Plan matkailun ja maankäytön idealuonnosten kutsu- ja yleisötilaisuus kooste

Himos Master Plan suunnittelutyö on edennyt matkailun ja maankäytön ideavaihtoehto -vaiheeseen, jonka tiimoilta järjestimme torstai-iltapäivänä 5.4.2018 esittelytilaisuuden alueen yrittäjille sekä Jämsän kaupungin Master Plan työryhmälle ja kaupungin päättäjille. Samana iltana Himos Master Plan työtä ja…

Lue lisää