IV. UUSI ASUMISEN KONSEPTI

Vetovoimatekijät:

  • Pysyväasuminen ja vuokra-asuminen
  • II-asunto
  • Etätyökeskus
  • Koulu ja päiväkotipalvelut
  • Yhteisöllisyys
  • Kaikki välttämättömät arjen peruspalvelut lähellä
  • Työ – vapaa-aika balanssi

Palvelut:

  • Oppimista tukevat palvelut
  • työtä edistävät konsulttipalvelut
  • Peruspalvelut arjen pyörittämiseen
  • Työ- ja kokousmatkailua palvelevat ravintola- ja majoituspalvelut

Liikkuminen:

  • Helposti saavutettavissa kansallisesti ja kansainvälisesti
  • Henkilöautoriippumattomuus
  • Kattavat joukkoliikennepalvelut
  • Matkailupyöräjärjestelmä

Markkinat:

  • Pääasiassa kotimaiset asiakkaat
  • Työmatkailijat
  • Perheet
  • Elämäntavan markkinointi: konseptin positiivinen vaikutus terveyteen, stressitasoon ja elämänlaatuun

Riskit:

  • Kysynnän puute
  • Investorien puute
  • Liiketoiminnallisesti kannattavan konseptin rakentaminen

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Kuvat: Shutterstock.com

Makrotrendit maailmalla – Hyvinvointi

Wellness ja Mindfulness on niin nykypäivän isoimmat trendit. Hyvinvointikäsitys on muovautunut passiivisesta hemmottelusta aktiiviseen ja kokonaisvaltaiseen terveyden, henkisen hyvinvoinnin ja kauneuden ylläpitoon. Isot ikäluokat tavoittelevat terveyden ja kunnon ylläpitämistä. Nuoremmat ikäluokat sen sijaan hakevat intensiiviselle…

Lue lisää

Maankäytön ja matkailun ideavaihtoehtokyselyn arvonta on suoritettu!

Himos MasterPlan maankäytön ja matkailun ideavaihtoehtokyselyyn vastasi yhteensä 74 henkilö. Yhteystietonsa jättäneiden kesken järjestetty arvonta on suoritettu. Voittajille on ilmoitettu henkilökohtaisesti. 50 euron urheiluliike -lahjakortin voittajat ovat: Laura Siren Marko Tarvainen Kiitos kaikille kyselyyn vastanneille!…

Lue lisää