IV. UUSI ASUMISEN KONSEPTI

Vetovoimatekijät:

  • Pysyväasuminen ja vuokra-asuminen
  • II-asunto
  • Etätyökeskus
  • Koulu ja päiväkotipalvelut
  • Yhteisöllisyys
  • Kaikki välttämättömät arjen peruspalvelut lähellä
  • Työ – vapaa-aika balanssi

Palvelut:

  • Oppimista tukevat palvelut
  • työtä edistävät konsulttipalvelut
  • Peruspalvelut arjen pyörittämiseen
  • Työ- ja kokousmatkailua palvelevat ravintola- ja majoituspalvelut

Liikkuminen:

  • Helposti saavutettavissa kansallisesti ja kansainvälisesti
  • Henkilöautoriippumattomuus
  • Kattavat joukkoliikennepalvelut
  • Matkailupyöräjärjestelmä

Markkinat:

  • Pääasiassa kotimaiset asiakkaat
  • Työmatkailijat
  • Perheet
  • Elämäntavan markkinointi: konseptin positiivinen vaikutus terveyteen, stressitasoon ja elämänlaatuun

Riskit:

  • Kysynnän puute
  • Investorien puute
  • Liiketoiminnallisesti kannattavan konseptin rakentaminen

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Kuvat: Shutterstock.com

Matkailun ja maankäytön ideavaihtoehdot – I. ASTEITTAINEN KASVU

Asteittainen kasvu teema mahdollistaa vaiheittaisen pienin askelin tapahtuvan kasvun majoituksen ja palvelujen suhteen. Teeman taustalla on ajatus Himoksen palvelujen monipuolistamisesta, kansainväliseen matkailukysyntään vastaamisesta sekä uuden uniikin majoituksen synnyttämisestä.              …

Lue lisää

Lähiluontoa, järviä ja metsän rauhaa Himoksella

Himos Master Planin yhteydessä on selvitetty alueen suojeltavia luontoarvoja sekä luontomatkailun ja virkistyskäytön kannalta mielenkiintoisia kohteita. Himoksen alueella on vanhoja metsiä, järviä ja pieniä metsälampia, avokallio- ja avosuomosaiikkia sekä jylhäpiirteisiä maisemia suurten mäkien päältä. Alueen…

Lue lisää