Matkailualalla uniikkien ja elämyksellisten majoitusvaihtoehtojen kysyntä on lisääntynyt viime vuosina hurjasti.

Vuonna 2017 käytetyin booking.com hakusana oli “tree-house”. Tämä kuvastaa elämyksellisten majoitusvaihtoehtojen vakiintumisesta ja tietoisuudesta. Voimakkaan ja uniikin elämyksen hinnoittelu voi olla täysin riippumaton muusta markkinatilanteesta – hinnoittelun perusteena on tunne ja elämys ei niinkään fyysinen tila.

Elämyshakuisuuden taustalla on niin kulutuskulttuurin muuttuminen hyödykkeistä palveluita painottavaksi kun nykyihmisen tarve heittäytyä ja jopa paeta arkea.

Myös sosiaalinen media vaikuttaa yhä voimakkaammin valintojen perusteluun. Jo nyt voidaan huomata matkailualalla valokuvattavuuden merkitys matkailuun liittyviä päätöksiä tehdessä. Valinnan sosiaalisen median esittelykelpoisuus on usein varsinkin kansainväliselle matkailijalle tärkeä peruste.

Kirjoittaja: Emma Johansson, Studio Puisto Architect

Kuva: Studio Puisto Architects

 

 

Maankäytön ja matkailun ideavaihtoehtokyselyn arvonta on suoritettu!

Himos MasterPlan maankäytön ja matkailun ideavaihtoehtokyselyyn vastasi yhteensä 74 henkilö. Yhteystietonsa jättäneiden kesken järjestetty arvonta on suoritettu. Voittajille on ilmoitettu henkilökohtaisesti. 50 euron urheiluliike -lahjakortin voittajat ovat: Laura Siren Marko Tarvainen Kiitos kaikille kyselyyn vastanneille!…

Lue lisää

7. Master Planin toteutumisen vaikutukset

Lue lisää