Wellness ja Mindfulness on niin nykypäivän isoimmat trendit. Hyvinvointikäsitys on muovautunut passiivisesta hemmottelusta aktiiviseen ja kokonaisvaltaiseen terveyden, henkisen hyvinvoinnin ja kauneuden ylläpitoon. Isot ikäluokat tavoittelevat terveyden ja kunnon ylläpitämistä. Nuoremmat ikäluokat sen sijaan hakevat intensiiviselle työkulttuurille ja passivoivalle istuma- ja päätetyölle vastapainoa.

Ylipäänsä voidaan jo nyt maailmalla nähdä muutosta urakeskeisyydestä tasapainoa hakevalle eri elämänalueita kunnioittavalle elämäntavalle.

Hyvinvointi kulttuuri on nykypäivänä yksilöä korostavaa. Yksilölliset kuntoilu-ohjelmat, mindfullness-lomat, personal-trainerit, ruokailuohjelmat ja kauneus- tai kehonhuoltorutiinit ovat maailmalla jo keskiluokan arkea. Oma suoritus lisäksi mitataan, verrataan ja analysoidaan erinäisillä aplikaatioilla tulosten varmistamiseksi.

 

Kirjoittaja: Emma Johansson, Studio Puisto Architects

Kuva: Studio Puisto Architects

Mitä Himos on vuonna 2035, matkailun kehittämisen vetovoimatekijät

Himokselle toteutetaan kaavojen mahdollistamia uusia investointeja ja laadukasta matkailurakentamista. Majoituskapasiteettia lisätään erilaisten käyttäjien tarpeisiin ja kansainvälisten asiakkaiden toiveiden mukaiseksi. Himoksesta rakentuu kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin matkakeskus, johon muodostetaan yhtenäinen ilme Himoksen portin, pääreittien opastuksen ja valaistuksen sekä…

Lue lisää

Makrotrendit maailmalla – Uniikit elämykset

Matkailualalla uniikkien ja elämyksellisten majoitusvaihtoehtojen kysyntä on lisääntynyt viime vuosina hurjasti. Vuonna 2017 käytetyin booking.com hakusana oli “tree-house”. Tämä kuvastaa elämyksellisten majoitusvaihtoehtojen vakiintumisesta ja tietoisuudesta. Voimakkaan ja uniikin elämyksen hinnoittelu voi olla täysin riippumaton muusta…

Lue lisää