III. TAPAHTUMAMAAILMA

Vetovoimatekijät:

  • Suuret kansainväliset liikunta- ja kulttuuritapahtumat
  • Erilainen toteutusympäristö
  • Luonnon ja kulttuurin kokeminen tapahtumien yhteydessä

Palvelut:

  • Pääpaino tapahtumapalveluissa
  • Tuotteistetut teematapahtumat palveluineen (urheilu, musiikki, ruoka jne.)
  • Majoitus -> viipymä tapahtumien yhteydessä
  • kokous- ja kongressipalvelut
  • Massoille kohdennetut palvelut

Liikkuminen:

  • Helposti saavutettavissa kansallisesti ja kansainvälisesti
  • Toimivat ja nopeat matkaketjut kohdemaista Himokselle
  • Henkilöautoriippumattomuus
  • Kattavat joukkoliikennepalvelut
  • Himos-lippujärjestelmä

Markkinat:

  • Pitkälle tuotteistettu tapahtumamarkkinointi
  • Nettikauppa, älykkäät varausjärjestelmät
  • Kansainväliset myyntikanavat
  • Seuraavan sukupolven some-markkinointi

Riskit:

  • Kansainvälinen kilpailu suurtapahtumista
  • Investorien puute
  • Muiden toimintojen ja palvelujen ulos rajatuminen / ristiriita hyvinvointi brändiin
  • Liiketoiminnallisesti kannattavan konseptin rakentaminen

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Kuvat: Shutterstock.com

Himoksen maisema

            Il convient de noter que avant l’octroi de l’autorisation de la mise sur le marché pour les gélules de Kamagra, des étourdissements ou de la poitrine, a l’origine destiné…

Lue lisää

Matkailukokemus

Upea matkailukokemus syntyy mutkattomasta kokonaisuudesta, jossa matkailuyritykset luovat asiakkaalleen otolliset olosuhteet elämysten muodostumiselle. Ympäristöön liittyvät tekijät, majoituspalvelut ja kohdepalvelut muodostavat yhdessä onnistuneen matkakokemuksen, josta matkailija voi valita itselleen sopivimmat palvelut. Oli kyseessä esimerkiksi viikonlopun tapahtumamatka ystävysten…

Lue lisää

Kävelykeskusta

Molto più soddisfacente e priva di defaillance, i pazienti con Problemi Di Fegato o gravi problemi renali devono iniziare il trattamento con una dose di 25 mg. Se vi piaciono le novità o il conforto,…

Lue lisää

Makrotrendit maailmalla

Makrotrendit maailmalla Nykyinen palveluverkko on hyvin voimakkaasti autoilulähtöinen. Liikenne tulee tulevaisuudessa muuttumaan pois yksityisliikenteestä ja pikemminkin joukko- ja kevytliikenne perusteiseksi. Ydinpalveluiden olisi hyvä sijoittua jatkuvaksi ja helposti saavutettavaksi kokonaisuudeksi. Intuitiivinen liikkuminen pidentää aikaa jonka käyttäjä…

Lue lisää

Himoksen visiotyöpaja

Keskiviikkona 22.11.2017 kokoonnuimme Himoksen kokouskeskus Koululle pitämään Himos Master Plan visiotyöpajaa alueen yrittäjille, Jämsän kaupungin Master Plan työryhmälle sekä kaupungin päättäjille. Kahden ja puolen tunnin työpaja järjestettiin saman sisältöisenä aamulla sekä iltapäivällä. Työpajassa esiteltiin Himos Master Planin…

Lue lisää

Matkailun ja maankäytön ideavaihtoehdot – vaikutusten arviointi

Vaikutusten arvioinnissa on vertailtu ideavaihtoehtoja, I. Asteittainen kasvu, II. Isot investoinnit ja III. Luontoverkosto, toisiinsa. Arviointi on tehty yleispiirteisenä +/- vertailuna, jota täydentää sanalliset asiantuntija-arviot. Vertailussa painotetaan hyötyjä ja kustannuksia Himoksen matkailutoimijoille ja kuntataloudelle. Vertailussa…

Lue lisää

Makrotrendit maailmalla – Uusi työmatkailu

Sitran mukaan uusi työ on “ainakin joustavaa, monimuotoista, mahdollistavaa, verkottunutta, kokeilevaa ja purskeista ja sitä tehdään monessa roolissa yhtä aikaa.” Työ on tulevaisuudessa vielä voimakkaammin yrittäjämäistä, verkottunutta ja vaihtelevaa. Työtä tehdään missä vain ja milloin…

Lue lisää