III. TAPAHTUMAMAAILMA

Vetovoimatekijät:

  • Suuret kansainväliset liikunta- ja kulttuuritapahtumat
  • Erilainen toteutusympäristö
  • Luonnon ja kulttuurin kokeminen tapahtumien yhteydessä

Palvelut:

  • Pääpaino tapahtumapalveluissa
  • Tuotteistetut teematapahtumat palveluineen (urheilu, musiikki, ruoka jne.)
  • Majoitus -> viipymä tapahtumien yhteydessä
  • kokous- ja kongressipalvelut
  • Massoille kohdennetut palvelut

Liikkuminen:

  • Helposti saavutettavissa kansallisesti ja kansainvälisesti
  • Toimivat ja nopeat matkaketjut kohdemaista Himokselle
  • Henkilöautoriippumattomuus
  • Kattavat joukkoliikennepalvelut
  • Himos-lippujärjestelmä

Markkinat:

  • Pitkälle tuotteistettu tapahtumamarkkinointi
  • Nettikauppa, älykkäät varausjärjestelmät
  • Kansainväliset myyntikanavat
  • Seuraavan sukupolven some-markkinointi

Riskit:

  • Kansainvälinen kilpailu suurtapahtumista
  • Investorien puute
  • Muiden toimintojen ja palvelujen ulos rajatuminen / ristiriita hyvinvointi brändiin
  • Liiketoiminnallisesti kannattavan konseptin rakentaminen

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Kuvat: Shutterstock.com

Matkailun ja maankäytön ideavaihtoehdot – II. ISOT INVESTOINNIT

Isot investoinnit -teeman taustalla on ajatus talvikauden lyhentymisestä, ympärivuotisuudesta ja uusista asiakasryhmistä.               Kuvalähteet: 2 Isot investoinnit Skipark 360°. Bålsta, Sweden. C.F. Møller Architects. Kuva: C.F. Møller Architects. (https://www.cfmoller.com/p/-en/Skipark-360-i2736.html#)…

Lue lisää

Kävelykeskusta

Lue lisää