Keskiviikkona 22.11.2017 kokoonnuimme Himoksen kokouskeskus Koululle pitämään Himos Master Plan visiotyöpajaa alueen yrittäjille, Jämsän kaupungin Master Plan työryhmälle sekä kaupungin päättäjille. Kahden ja puolen tunnin työpaja järjestettiin saman sisältöisenä aamulla sekä iltapäivällä.

Työpajassa esiteltiin Himos Master Planin taustaa ja tavoitteita sekä ensimmäisiä tuloksia kotimaisen- ja kansainvälisen matkailukysynnän sekä Market Check -analyysin osalta. Esittelyosuuden jälkeen jakauduttiin rasteille visioimaan konsulttien johdolla: ”Mitä Himos on vuonna 2035?”. Pohdimme yhdessä karttojen ja kuvien äärellä Himoksen imagoa ja markkinointia, majoituskapasiteetin tulevaisuutta, liikkumista alueella ja alueelle sekä Himoksen aktiviteetteja ja palveluita.

Kokouskeskus Koulu täyttyi vilkkaasta puheensorinasta molemmissa päivän työpajoissa, kun ideoita vaihdettiin Himoksen matkailun kehittämiseksi.

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Himos Master Plan 2035 – Pääkonseptit ja -kohteet

Himoksen identiteetti kaipaa vahvistamista ja modernisointia. Himoksen portti kohoaa 9-tien varteen toivottaen matkailijan tervetulleeksi Himokselle. (Lue lisää)   Himoksella on erinomaiset edellytykset kehittää teemoittaisia reittejä. Tällä hetkellä reittejä ei ole juuri merkitty, opastus on heikkoa,…

Lue lisää

Himos vuonna 2035 visiotyöpajan tulokset

Marraskuussa 2017 järjestetyssä visiotyöpajassa rasteilla annettiin tehtäväksi pohtia Himoksen alueen tulevaisuuden matkailijoita, majoituskapasiteettia, liikkumista ja saavutettavuutta sekä tulevaisuuden palvelutarjontaa. Visiotyöpajassa nousi erityisesti esiin Himoksen kehittäminen luonto- ja aktiviteettimatkailukohteena. RASTI I. HIMOKSEN IMAGO JA MARKKINOINTI Nordic…

Lue lisää