Keskiviikkona 22.11.2017 kokoonnuimme Himoksen kokouskeskus Koululle pitämään Himos Master Plan visiotyöpajaa alueen yrittäjille, Jämsän kaupungin Master Plan työryhmälle sekä kaupungin päättäjille. Kahden ja puolen tunnin työpaja järjestettiin saman sisältöisenä aamulla sekä iltapäivällä.

Työpajassa esiteltiin Himos Master Planin taustaa ja tavoitteita sekä ensimmäisiä tuloksia kotimaisen- ja kansainvälisen matkailukysynnän sekä Market Check -analyysin osalta. Esittelyosuuden jälkeen jakauduttiin rasteille visioimaan konsulttien johdolla: ”Mitä Himos on vuonna 2035?”. Pohdimme yhdessä karttojen ja kuvien äärellä Himoksen imagoa ja markkinointia, majoituskapasiteetin tulevaisuutta, liikkumista alueella ja alueelle sekä Himoksen aktiviteetteja ja palveluita.

Kokouskeskus Koulu täyttyi vilkkaasta puheensorinasta molemmissa päivän työpajoissa, kun ideoita vaihdettiin Himoksen matkailun kehittämiseksi.

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Makrotrendit maailmalla – Luontomatkailu

Kaupungistumisen käännekohtana pidetään vuotta 2008 jolloin maailmassa asui enemmän ihmisiä kaupungeissa kuin maaseudulla. Joidenkin arvioiden mukaan vuonna 2030 asuu 70% maailman ihmisistä kaupungeissa. Tämän huomattavan elinympäristömuutoksen vastakohdaksi nähdään luontomatkailun voimakas kasvu. Varsinkin kansainvälinen matkailija kaipaa…

Lue lisää

Himoksen tulevaisuuskuvat 2035 – I. YMPÄRIVUOTINEN AKTIVITEETTI KESKUS

I. YMPÄRIVUOTINEN AKTIVITEETTI KESKUS Vetovoimatekijät: Ympärivuotisuus ja lumivarmuus Arktisuuden ja suomalaisuuden kokeminen Elämyksellisyys ja erilaisuuden kokeminen talvi/yötön yö Turvallisuus Uudet lajit Kestävä toimintamalli Palvelut: Kansainvälisesti vetovoimaisia kesä- ja talvimatkailuun liittyviä tuotteita ympäri vuoden Uusia teknologioita…

Lue lisää