Matkailualalla uniikkien ja elämyksellisten majoitusvaihtoehtojen kysyntä on lisääntynyt viime vuosina hurjasti.

Vuonna 2017 käytetyin booking.com hakusana oli “tree-house”. Tämä kuvastaa elämyksellisten majoitusvaihtoehtojen vakiintumisesta ja tietoisuudesta. Voimakkaan ja uniikin elämyksen hinnoittelu voi olla täysin riippumaton muusta markkinatilanteesta – hinnoittelun perusteena on tunne ja elämys ei niinkään fyysinen tila.

Elämyshakuisuuden taustalla on niin kulutuskulttuurin muuttuminen hyödykkeistä palveluita painottavaksi kun nykyihmisen tarve heittäytyä ja jopa paeta arkea.

Myös sosiaalinen media vaikuttaa yhä voimakkaammin valintojen perusteluun. Jo nyt voidaan huomata matkailualalla valokuvattavuuden merkitys matkailuun liittyviä päätöksiä tehdessä. Valinnan sosiaalisen median esittelykelpoisuus on usein varsinkin kansainväliselle matkailijalle tärkeä peruste.

Kirjoittaja: Emma Johansson, Studio Puisto Architect

Kuva: Studio Puisto Architects

 

 

Lähiluontoa, järviä ja metsän rauhaa Himoksella

Himos Master Planin yhteydessä on selvitetty alueen suojeltavia luontoarvoja sekä luontomatkailun ja virkistyskäytön kannalta mielenkiintoisia kohteita. Himoksen alueella on vanhoja metsiä, järviä ja pieniä metsälampia, avokallio- ja avosuomosaiikkia sekä jylhäpiirteisiä maisemia suurten mäkien päältä. Alueen…

Lue lisää

Mitä Himos on vuonna 2035, matkailun kehittämisen vetovoimatekijät

Himokselle toteutetaan kaavojen mahdollistamia uusia investointeja ja laadukasta matkailurakentamista. Majoituskapasiteettia lisätään erilaisten käyttäjien tarpeisiin ja kansainvälisten asiakkaiden toiveiden mukaiseksi. Himoksesta rakentuu kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin matkakeskus, johon muodostetaan yhtenäinen ilme Himoksen portin, pääreittien opastuksen ja valaistuksen sekä…

Lue lisää