III. EVENT WORLD

Vetovoimatekijät:

  • Suuret kansainväliset liikunta- ja kulttuuritapahtumat
  • Erilainen toteutusympäristö
  • Luonnon ja kulttuurin kokeminen tapahtumien yhteydessä

Palvelut:

  • Pääpaino tapahtumapalveluissa
  • Tuotteistetut teematapahtumat palveluineen (urheilu, musiikki, ruoka jne.)
  • Majoitus -> viipymä tapahtumien yhteydessä
  • kokous- ja kongressipalvelut
  • Massoille kohdennetut palvelut

Liikkuminen:

  • Helposti saavutettavissa kansallisesti ja kansainvälisesti
  • Toimivat ja nopeat matkaketjut kohdemaista Himokselle
  • Henkilöautoriippumattomuus
  • Kattavat joukkoliikennepalvelut
  • Himos-lippujärjestelmä

Markkinat:

  • Pitkälle tuotteistettu tapahtumamarkkinointi
  • Nettikauppa, älykkäät varausjärjestelmät
  • Kansainväliset myyntikanavat
  • Seuraavan sukupolven some-markkinointi

Riskit:

  • Kansainvälinen kilpailu suurtapahtumista
  • Investorien puute
  • Muiden toimintojen ja palvelujen ulos rajatuminen / ristiriita hyvinvointi brändiin
  • Liiketoiminnallisesti kannattavan konseptin rakentaminen

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Kuvat: Shutterstock.com

Himoksen tulevaisuuskuvat 2035

Julkaisemme Himoksen mahdollisia tulevaisuuskuvia eli skenaarioita neljän julkaisun sarjana seuraavasti: I. Year-Round Activity Resort II. Wellness & Recreation Park III. Event World IV. Live-Work-Play Centre Skenaariot ovat Himoksen matkailun vaihtoehtoisia tulevaisuuskuvia, jotka toimivat pohjana matkailutoiminnan…

Lue lisää

Himoksen tulevaisuuskuvat 2035 – II. WELLNESS & RECREATION PARK

II. WELLNESS & RECREATION PARK Vetovoimatekijät: Kiinnostus omaan terveyteen ja hyvinvointiin Puhdas luonto ja virkistysmahdollisuudet Kestävä ja ekologinen toiminta Hiljaisuus, pimeys, kylmyys ja erilaisuus Vesi ja Päijänne Kulttuuri (tarinat ja kulttuurihistoria) Ympäristötaide Saunamaailma Palvelut: Luontoon…

Lue lisää