III. TAPAHTUMAMAAILMA

Vetovoimatekijät:

  • Suuret kansainväliset liikunta- ja kulttuuritapahtumat
  • Erilainen toteutusympäristö
  • Luonnon ja kulttuurin kokeminen tapahtumien yhteydessä

Palvelut:

  • Pääpaino tapahtumapalveluissa
  • Tuotteistetut teematapahtumat palveluineen (urheilu, musiikki, ruoka jne.)
  • Majoitus -> viipymä tapahtumien yhteydessä
  • kokous- ja kongressipalvelut
  • Massoille kohdennetut palvelut

Liikkuminen:

  • Helposti saavutettavissa kansallisesti ja kansainvälisesti
  • Toimivat ja nopeat matkaketjut kohdemaista Himokselle
  • Henkilöautoriippumattomuus
  • Kattavat joukkoliikennepalvelut
  • Himos-lippujärjestelmä

Markkinat:

  • Pitkälle tuotteistettu tapahtumamarkkinointi
  • Nettikauppa, älykkäät varausjärjestelmät
  • Kansainväliset myyntikanavat
  • Seuraavan sukupolven some-markkinointi

Riskit:

  • Kansainvälinen kilpailu suurtapahtumista
  • Investorien puute
  • Muiden toimintojen ja palvelujen ulos rajatuminen / ristiriita hyvinvointi brändiin
  • Liiketoiminnallisesti kannattavan konseptin rakentaminen

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Kuvat: Shutterstock.com

Kävelykeskusta

Lue lisää

Himoksen tulevaisuuskuvat 2035 – I. YMPÄRIVUOTINEN AKTIVITEETTI KESKUS

I. YMPÄRIVUOTINEN AKTIVITEETTI KESKUS Vetovoimatekijät: Ympärivuotisuus ja lumivarmuus Arktisuuden ja suomalaisuuden kokeminen Elämyksellisyys ja erilaisuuden kokeminen talvi/yötön yö Turvallisuus Uudet lajit Kestävä toimintamalli Palvelut: Kansainvälisesti vetovoimaisia kesä- ja talvimatkailuun liittyviä tuotteita ympäri vuoden Uusia teknologioita…

Lue lisää