III. TAPAHTUMAMAAILMA

Vetovoimatekijät:

  • Suuret kansainväliset liikunta- ja kulttuuritapahtumat
  • Erilainen toteutusympäristö
  • Luonnon ja kulttuurin kokeminen tapahtumien yhteydessä

Palvelut:

  • Pääpaino tapahtumapalveluissa
  • Tuotteistetut teematapahtumat palveluineen (urheilu, musiikki, ruoka jne.)
  • Majoitus -> viipymä tapahtumien yhteydessä
  • kokous- ja kongressipalvelut
  • Massoille kohdennetut palvelut

Liikkuminen:

  • Helposti saavutettavissa kansallisesti ja kansainvälisesti
  • Toimivat ja nopeat matkaketjut kohdemaista Himokselle
  • Henkilöautoriippumattomuus
  • Kattavat joukkoliikennepalvelut
  • Himos-lippujärjestelmä

Markkinat:

  • Pitkälle tuotteistettu tapahtumamarkkinointi
  • Nettikauppa, älykkäät varausjärjestelmät
  • Kansainväliset myyntikanavat
  • Seuraavan sukupolven some-markkinointi

Riskit:

  • Kansainvälinen kilpailu suurtapahtumista
  • Investorien puute
  • Muiden toimintojen ja palvelujen ulos rajatuminen / ristiriita hyvinvointi brändiin
  • Liiketoiminnallisesti kannattavan konseptin rakentaminen

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Kuvat: Shutterstock.com

Himos vuonna 2035 visiotyöpajan tulokset

Marraskuussa 2017 järjestetyssä visiotyöpajassa rasteilla annettiin tehtäväksi pohtia Himoksen alueen tulevaisuuden matkailijoita, majoituskapasiteettia, liikkumista ja saavutettavuutta sekä tulevaisuuden palvelutarjontaa. Visiotyöpajassa nousi erityisesti esiin Himoksen kehittäminen luonto- ja aktiviteettimatkailukohteena. RASTI I. HIMOKSEN IMAGO JA MARKKINOINTI Nordic…

Lue lisää

Matkailun ja maankäytön ideavaihtoehto -tilaisuuksien yhteenveto

Matkailun ja maankäytön ideavaihtoehtoihin tutustuttiin huhtikuussa järjestetyissä esittelytilaisuuksissa, joissa Himoksen yrittäjät ja kaikki Himoksen matkailun kehittämisestä kiinnostuneet pääsivät kommentoimaan laadittuja matkailun ja maankäytön ideavaihtoehtoja. Seuraavassa yhteenvedossa on tiiviisti esitetty päivän aikana käytyjen keskustelujen tuloksia: 1A.…

Lue lisää