Makrotrendit maailmalla

Nykyinen palveluverkko on hyvin voimakkaasti autoilulähtöinen. Liikenne tulee tulevaisuudessa muuttumaan pois yksityisliikenteestä ja pikemminkin joukko- ja kevytliikenne perusteiseksi. Ydinpalveluiden olisi hyvä sijoittua jatkuvaksi ja helposti saavutettavaksi kokonaisuudeksi. Intuitiivinen liikkuminen pidentää aikaa jonka käyttäjä viettää ydinpalveluiden alueella ja edesauttaa palveluiden käyttöä. Hyvinvointi- ja luontomatkailu on tulevaisuuden matkailusuuntaus. Nykyisten palveluiden muokkaaminen ja täydentäminen tästä näkökulmasta voi erottaa Himoksen kilpailevista toimijoista ja luoda aivan uudentyyppisen ympärivuotisen matkailuvaltin.

Julkaisemme makrotrendit maailmalla neljän julkaisun sarjana seuraavasti:

Kirjoittaja: Emma Johansson, Studio Puisto Architects

Matkailun ja maankäytön ideavaihtoehdot – III. LUONTOVERKOSTOT

Luontoverkoston tarkoituksena on hyödyntää Himoksen ympäröivän luonnon potentiaali ja tarjota matkailijoille mm. matalan kynnyksen retkeilypalveluja, valaistuja ja hyvin opastettuja reitistöjä sekä välinevuokrausta. Teeman taustalla on ajatus uusista tuotteista ja palveluista uusilla alueilla sekä kansainväliseen matkailukysyntään…

Lue lisää

Makrotrendit maailmalla – Hyvinvointi

Wellness ja Mindfulness on niin nykypäivän isoimmat trendit. Hyvinvointikäsitys on muovautunut passiivisesta hemmottelusta aktiiviseen ja kokonaisvaltaiseen terveyden, henkisen hyvinvoinnin ja kauneuden ylläpitoon. Isot ikäluokat tavoittelevat terveyden ja kunnon ylläpitämistä. Nuoremmat ikäluokat sen sijaan hakevat intensiiviselle…

Lue lisää