Isot investoinnit -teeman taustalla on ajatus talvikauden lyhentymisestä, ympärivuotisuudesta ja uusista asiakasryhmistä.

 

 

 

 

 

 

 

Kuvalähteet:

2 Isot investoinnit

  1. Skipark 360°. Bålsta, Sweden. C.F. Møller Architects. Kuva: C.F. Møller Architects. (https://www.cfmoller.com/p/-en/Skipark-360-i2736.html#)

2A Lasketteluhalli ja majoittuminen

  1. Skipark 360°. Bålsta, Sweden. C.F. Møller Architects. Kuva: C.F. Møller Architects. (https://www.cfmoller.com/p/-en/Skipark-360-i2736.html#)
  2. Skipark 360°. Bålsta, Sweden. C.F. Møller Architects. Kuva: C.F. Møller Architects. (https://www.cfmoller.com/p/-en/Skipark-360-i2736.html#)
  3. SSAWS (Spring Summer Autumn Winter Snow) Ski Dome. Funabashi, Chiba, Japan. Mitsui. Kuva: Unknown.
  4. Skidome Denmark. Randers, Denmark. CEBRA. Kuva: CEBRA. (https://cebraarchitecture.dk/project/ski-dome/)
  5. Interior design, loft in Sweden. Published in Elle Interior. Lanna Lagerman. Kuva: Philip Karlberg. (https://philip-karlberg.squarespace.com/)

2B Robottiautojärjestelmä

  1. Icon. Microsoft Dynamics CRM. Kuva: Microsoft. (http://www.dynamiccrmexpert.com/)
  2. Google Prius. Waymo. Kuva: Google, Waymo. (https://waymo.com/)
  3. Olli Shuttle. LM Local Motors. Kuva: LM Labs. (https://localmotors.com/meet-olli/)
  4. Whim App. Mobility as a Service Alliance. Kuva: MaaS Global. (https://maas-alliance.eu/)
  5. Water taxi. Pixabay.

2C Mäkikeskus ja urheilusimulointi

  1. Curling. Pixabay.
  2. Bowling. Pixabay.
  3. Handball. Pixabay.
  4. HOP / Holmenkollen Ski Jump. Holmenkollen, Oslo, Norway. JDS Architects. (http://jdsa.eu/hop/)
  5. Skiing simulator. Unknown.
  6. Snowboarders in air. Kuva: Ski amadé GmbH. (https://www.skiamade.com/en/winter/activities/snowparks/cashfortricks)
  7. Alpine Skiing. Kuva: International Ski Federation. (http://www.fis-ski.com/alpine-skiing/)

2D Funikulaari / köysirata

  1. Shutterstock
  2. Shutterstock

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy & Studio Puisto Arkkitehdit

Himos vuonna 2035 visiotyöpajan tulokset

Marraskuussa 2017 järjestetyssä visiotyöpajassa rasteilla annettiin tehtäväksi pohtia Himoksen alueen tulevaisuuden matkailijoita, majoituskapasiteettia, liikkumista ja saavutettavuutta sekä tulevaisuuden palvelutarjontaa. Visiotyöpajassa nousi erityisesti esiin Himoksen kehittäminen luonto- ja aktiviteettimatkailukohteena. RASTI I. HIMOKSEN IMAGO JA MARKKINOINTI Nordic…

Lue lisää

Himoksen tulevaisuuskuvat 2035 – IV. UUSI ASUMISEN KONSEPTI

IV. UUSI ASUMISEN KONSEPTI Vetovoimatekijät: Pysyväasuminen ja vuokra-asuminen II-asunto Etätyökeskus Koulu ja päiväkotipalvelut Yhteisöllisyys Kaikki välttämättömät arjen peruspalvelut lähellä Työ – vapaa-aika balanssi Palvelut: Oppimista tukevat palvelut työtä edistävät konsulttipalvelut Peruspalvelut arjen pyörittämiseen Työ- ja…

Lue lisää