II. HYVINVOINTI & VIRKISTYS PUISTO

Vetovoimatekijät:

  • Kiinnostus omaan terveyteen ja hyvinvointiin
  • Puhdas luonto ja virkistysmahdollisuudet
  • Kestävä ja ekologinen toiminta
  • Hiljaisuus, pimeys, kylmyys ja erilaisuus
  • Vesi ja Päijänne
  • Kulttuuri (tarinat ja kulttuurihistoria)
  • Ympäristötaide
  • Saunamaailma

Palvelut:

  • Luontoon ja veteen liittyvät tuotteet
  • Lumi- ja jäätuotteet
  • Päijänteen vahva hyödyntäminen
  • Wellness-instituutti ja hyvinvointiin liittyvä tutkimus
  • Kokous- ja kongressipalvelut
  • Kulttuuripalvelut: peikkoteeman/tarinoiden säilyttäminen
  • Spa palvelut
  • Uniikit majoituspalvelut

Liikkuminen:

  • Helposti saavutettavissa kansallisesti ja kansainvälisesti
  • Sujuva ja hyvinvointielämyksiä tarjoava matkaketju kohdemaasta Helsinki-Vantaalle ja edelleen Himokselle
  • Henkilöautoriippumattomuus
  • Kohteita yhdistävät ympärivuotiset reitit
  • Kävely-ympäristöt
  • Matkailupyöräjärjestelmä

Markkinat:

  • Asiakaskunnan voimakas kansainvälistyminen (Aasia, Venäjä, Keski-Eurooppa, uudet kohdealueet)
  • Yli 60 -vuotiaat hyvin maksavat ja laatutietoiset asiakkaat
  • Ilman lapsia matkustavat aikuiset
  • Yritykset
  • Vahva panostus hyvinvointi-imagoon

Riskit:

  • Kiinnostus hyvinvointikonsepteihin (invetorit, yhteistyötasot)
  • Kotimainen kysyntä?
  • Muiden toimintojen ja palvelujen ulos rajautuminen
  • Liiketoiminnallisesti kannattava konsepti?

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Kuvat: Shutterstock.com

Himoksen maisema

            Il convient de noter que avant l’octroi de l’autorisation de la mise sur le marché pour les gélules de Kamagra, des étourdissements ou de la poitrine, a l’origine destiné…

Lue lisää

Matkailukokemus

Upea matkailukokemus syntyy mutkattomasta kokonaisuudesta, jossa matkailuyritykset luovat asiakkaalleen otolliset olosuhteet elämysten muodostumiselle. Ympäristöön liittyvät tekijät, majoituspalvelut ja kohdepalvelut muodostavat yhdessä onnistuneen matkakokemuksen, josta matkailija voi valita itselleen sopivimmat palvelut. Oli kyseessä esimerkiksi viikonlopun tapahtumamatka ystävysten…

Lue lisää

Kävelykeskusta

Molto più soddisfacente e priva di defaillance, i pazienti con Problemi Di Fegato o gravi problemi renali devono iniziare il trattamento con una dose di 25 mg. Se vi piaciono le novità o il conforto,…

Lue lisää

Makrotrendit maailmalla

Makrotrendit maailmalla Nykyinen palveluverkko on hyvin voimakkaasti autoilulähtöinen. Liikenne tulee tulevaisuudessa muuttumaan pois yksityisliikenteestä ja pikemminkin joukko- ja kevytliikenne perusteiseksi. Ydinpalveluiden olisi hyvä sijoittua jatkuvaksi ja helposti saavutettavaksi kokonaisuudeksi. Intuitiivinen liikkuminen pidentää aikaa jonka käyttäjä…

Lue lisää

Himoksen visiotyöpaja

Keskiviikkona 22.11.2017 kokoonnuimme Himoksen kokouskeskus Koululle pitämään Himos Master Plan visiotyöpajaa alueen yrittäjille, Jämsän kaupungin Master Plan työryhmälle sekä kaupungin päättäjille. Kahden ja puolen tunnin työpaja järjestettiin saman sisältöisenä aamulla sekä iltapäivällä. Työpajassa esiteltiin Himos Master Planin…

Lue lisää

Makrotrendit maailmalla – Uniikit elämykset

Matkailualalla uniikkien ja elämyksellisten majoitusvaihtoehtojen kysyntä on lisääntynyt viime vuosina hurjasti. Vuonna 2017 käytetyin booking.com hakusana oli “tree-house”. Tämä kuvastaa elämyksellisten majoitusvaihtoehtojen vakiintumisesta ja tietoisuudesta. Voimakkaan ja uniikin elämyksen hinnoittelu voi olla täysin riippumaton muusta…

Lue lisää

Matkailun ja maankäytön ideavaihtoehdot – III. LUONTOVERKOSTOT

Luontoverkoston tarkoituksena on hyödyntää Himoksen ympäröivän luonnon potentiaali ja tarjota matkailijoille mm. matalan kynnyksen retkeilypalveluja, valaistuja ja hyvin opastettuja reitistöjä sekä välinevuokrausta. Teeman taustalla on ajatus uusista tuotteista ja palveluista uusilla alueilla sekä kansainväliseen matkailukysyntään…

Lue lisää