II. HYVINVOINTI & VIRKISTYS PUISTO

Vetovoimatekijät:

  • Kiinnostus omaan terveyteen ja hyvinvointiin
  • Puhdas luonto ja virkistysmahdollisuudet
  • Kestävä ja ekologinen toiminta
  • Hiljaisuus, pimeys, kylmyys ja erilaisuus
  • Vesi ja Päijänne
  • Kulttuuri (tarinat ja kulttuurihistoria)
  • Ympäristötaide
  • Saunamaailma

Palvelut:

  • Luontoon ja veteen liittyvät tuotteet
  • Lumi- ja jäätuotteet
  • Päijänteen vahva hyödyntäminen
  • Wellness-instituutti ja hyvinvointiin liittyvä tutkimus
  • Kokous- ja kongressipalvelut
  • Kulttuuripalvelut: peikkoteeman/tarinoiden säilyttäminen
  • Spa palvelut
  • Uniikit majoituspalvelut

Liikkuminen:

  • Helposti saavutettavissa kansallisesti ja kansainvälisesti
  • Sujuva ja hyvinvointielämyksiä tarjoava matkaketju kohdemaasta Helsinki-Vantaalle ja edelleen Himokselle
  • Henkilöautoriippumattomuus
  • Kohteita yhdistävät ympärivuotiset reitit
  • Kävely-ympäristöt
  • Matkailupyöräjärjestelmä

Markkinat:

  • Asiakaskunnan voimakas kansainvälistyminen (Aasia, Venäjä, Keski-Eurooppa, uudet kohdealueet)
  • Yli 60 -vuotiaat hyvin maksavat ja laatutietoiset asiakkaat
  • Ilman lapsia matkustavat aikuiset
  • Yritykset
  • Vahva panostus hyvinvointi-imagoon

Riskit:

  • Kiinnostus hyvinvointikonsepteihin (invetorit, yhteistyötasot)
  • Kotimainen kysyntä?
  • Muiden toimintojen ja palvelujen ulos rajautuminen
  • Liiketoiminnallisesti kannattava konsepti?

Kirjoittaja: Sweco Ympäristö Oy

Kuvat: Shutterstock.com

Himoksen tulevaisuuskuvat 2035 – III. TAPAHTUMAMAAILMA

III. TAPAHTUMAMAAILMA Vetovoimatekijät: Suuret kansainväliset liikunta- ja kulttuuritapahtumat Erilainen toteutusympäristö Luonnon ja kulttuurin kokeminen tapahtumien yhteydessä Palvelut: Pääpaino tapahtumapalveluissa Tuotteistetut teematapahtumat palveluineen (urheilu, musiikki, ruoka jne.) Majoitus -> viipymä tapahtumien yhteydessä kokous- ja kongressipalvelut Massoille…

Lue lisää

Himoksen alueen kansainvälinen kysyntä – Keski-Euroopan näkökulmasta

Toteutimme markkinakatsauksen Himoksen alueen kansainvälisen matkailun nykytilaan liittyen ja kartoitimme saksankielisen Keski-Euroopan matkanjärjestäjien näkemyksiä alueen potentiaalista. Saksalaiset voisivat olla myös Himoksen alueelle potentiaalinen kohderyhmä tulevaisuudessa, sillä saksalaiset ovat Suomelle kolmas tärkein kv markkina. Saksan markkina…

Lue lisää