Himokselle toteutetaan kaavojen mahdollistamia uusia investointeja ja laadukasta matkailurakentamista. Majoituskapasiteettia lisätään erilaisten käyttäjien tarpeisiin ja kansainvälisten asiakkaiden toiveiden mukaiseksi. Himoksesta rakentuu kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin matkakeskus, johon muodostetaan yhtenäinen ilme Himoksen portin, pääreittien opastuksen ja valaistuksen sekä tunnistettavan rakennustyylin kautta. Retkeilystä luodaan matkailukonsepti, joka sisältää monipuolisesti palveluja ja tarjoaa käyttäjälleen unohtumattoman luontokokemuksen ohjatusti tai omatoimisesti. Himos tarjoaa erityisesti matalan kynnyksen seikkailuja ja lajikokeiluja.

Vuoteen 2035 mennessä Himoksen palvelut ovat monipuolistuneet ja shoppailun mahdollistava kävelykeskustasta on muodostunut Himoksen ydin. Himoksella vierailee yhä enemmän kotimaisia ja kansainvälisiä asiakkaita. Matkailijat saapuvat Himokselle nauttimaan aktiivisesta lomasta hyödyntäen monipuolisia ympärivuotisia aktiviteettipalveluja ja nauttimaan Keski-Suomen kauniista luonnosta. Matkailijoiden ohella Himoksella on pysyvää ja osa-aikaista asumista sekä etätyötä palvelevia työskentelytiloja.

Liikkumistarvetta alueen sisällä vähennetään ja liikenne hoidetaan pääosin fiksusti joukko- ja älyliikenteellä sekä pyöräillen. Liikenteen sujuvuutta parannetaan liikenteenohjauskella useiden sisääntuloporttien ja -väylien kautta. Vuonna 2035 Himoksen alueella on mahdollista liikkua ilman omaa autoa. Pysäköinti järjestetään palveluiden yhteyteen, kaupunkikuvaan sulautuviin pysäköintilaitoksiin.

Himoksen visio 2035 matkailun vetovoimatekijöinä ovat monipuolinen ja laaja luontoverkosto sekä ympärivuotinen talviurheilukeskus.

Makrotrendit maailmalla – Luontomatkailu

Kaupungistumisen käännekohtana pidetään vuotta 2008 jolloin maailmassa asui enemmän ihmisiä kaupungeissa kuin maaseudulla. Joidenkin arvioiden mukaan vuonna 2030 asuu 70% maailman ihmisistä kaupungeissa. Tämän huomattavan elinympäristömuutoksen vastakohdaksi nähdään luontomatkailun voimakas kasvu. Varsinkin kansainvälinen matkailija kaipaa…

Lue lisää

Himoksen saavutettavuus

Himoksen saavutettavuutta Helsingistä käsin on tarkasteltu useiden vaihtoehtoisten matkaketjujen ja Jyväskylän solmupisteen kautta. Erot henkilöauton, bussin ja raideliikenteen käytössä ja niiden kombinaatioissa ovat pieniä. Himoksen saavutettavuutta on tarkasteltu kansainvälisistä kohdemarkkinoista ja lähtömaiden lentoyhteyksistä käsin. Suomessa…

Lue lisää

Himoksen maisema

            Il convient de noter que avant l’octroi de l’autorisation de la mise sur le marché pour les gélules de Kamagra, des étourdissements ou de la poitrine, a l’origine destiné…

Lue lisää

Matkailukokemus

Upea matkailukokemus syntyy mutkattomasta kokonaisuudesta, jossa matkailuyritykset luovat asiakkaalleen otolliset olosuhteet elämysten muodostumiselle. Ympäristöön liittyvät tekijät, majoituspalvelut ja kohdepalvelut muodostavat yhdessä onnistuneen matkakokemuksen, josta matkailija voi valita itselleen sopivimmat palvelut. Oli kyseessä esimerkiksi viikonlopun tapahtumamatka ystävysten…

Lue lisää

Makrotrendit maailmalla – Hyvinvointi

Wellness ja Mindfulness on niin nykypäivän isoimmat trendit. Hyvinvointikäsitys on muovautunut passiivisesta hemmottelusta aktiiviseen ja kokonaisvaltaiseen terveyden, henkisen hyvinvoinnin ja kauneuden ylläpitoon. Isot ikäluokat tavoittelevat terveyden ja kunnon ylläpitämistä. Nuoremmat ikäluokat sen sijaan hakevat intensiiviselle…

Lue lisää

Makrotrendit maailmalla – Uniikit elämykset

Matkailualalla uniikkien ja elämyksellisten majoitusvaihtoehtojen kysyntä on lisääntynyt viime vuosina hurjasti. The groundbreaking Formula Of Viagra will let you step up your game and beat your odds with compromised erectile function sooner than you have…

Lue lisää

Kävelykeskusta

Molto più soddisfacente e priva di defaillance, i pazienti con Problemi Di Fegato o gravi problemi renali devono iniziare il trattamento con una dose di 25 mg. Se vi piaciono le novità o il conforto,…

Lue lisää

Makrotrendit maailmalla

Makrotrendit maailmalla Nykyinen palveluverkko on hyvin voimakkaasti autoilulähtöinen. Liikenne tulee tulevaisuudessa muuttumaan pois yksityisliikenteestä ja pikemminkin joukko- ja kevytliikenne perusteiseksi. Ydinpalveluiden olisi hyvä sijoittua jatkuvaksi ja helposti saavutettavaksi kokonaisuudeksi. Intuitiivinen liikkuminen pidentää aikaa jonka käyttäjä…

Lue lisää

Himoksen visiotyöpaja

Keskiviikkona 22.11.2017 kokoonnuimme Himoksen kokouskeskus Koululle pitämään Himos Master Plan visiotyöpajaa alueen yrittäjille, Jämsän kaupungin Master Plan työryhmälle sekä kaupungin päättäjille. Kahden ja puolen tunnin työpaja järjestettiin saman sisältöisenä aamulla sekä iltapäivällä. Työpajassa esiteltiin Himos Master Planin…

Lue lisää

Maankäytön ja matkailun ideavaihtoehtokyselyn arvonta on suoritettu!

Himos MasterPlan maankäytön ja matkailun ideavaihtoehtokyselyyn vastasi yhteensä 74 henkilö. Yhteystietonsa jättäneiden kesken järjestetty arvonta on suoritettu. Voittajille on ilmoitettu henkilökohtaisesti. 50 euron urheiluliike -lahjakortin voittajat ovat: Laura Siren Marko Tarvainen Kiitos kaikille kyselyyn vastanneille!…

Lue lisää